SEO-tekstschrijver - goed gevonden!
Alle aandacht voor jouw websiteAls SEO-tekstschrijver schrijf ik pakkende teksten waarmee je scoort bij klanten én Google. Ontdek hier wat een SEO-tekstschrijver voor je kan doen.
Gloednieuwe webteksten
Als SEO-tekstschrijver schrijf ik SEO-teksten voor je website, op basis van zoekwoordenonderzoek.
Ik kruip in de huid van je potentiële klanten, zodat ze op jouw website vinden wat ze zoeken.
- Waar zoeken ze eigenlijk naar?
- Welke problemen hebben ze?
- Welke oplossingen bieden jouw producten en diensten?
Geef jij betere antwoorden dan je concurrent, dan krijgt je website voorrang en een mooie positie bij Google!
Laatst belde een klant;
‘Karin, zojuist een order binnen gehaald, had ons gevonden via de website, super, bedankt!’
Daar word je toch blij van? Ik wel, want ik ga door tot jij tevreden bent.
Zoekopdrachten in Google?
Zoekopdrachten in Google zijn brandende vragen waarop mensen een antwoord willen. En wel een beetje snel!
Als SEO-tekstschrijver start ik daarom met een zoekwoordenonderzoek en denk ik na over het doel van je website en je sitestructuur.
Als SEO-tekstschrijver stel ik vragen. Over je bedrijf, je branche en je klanten:
- Wat wil je bereiken met je website
- Wat vinden je klanten belangrijk?
Misschien klinkt dit raar maar in de teksten die ik schrijf gaat het echt niet om jou en je producten maar om je klant en zijn problemen. Hij zoekt een oplossing voor zijn probleem en jouw producten en diensten vervullen de wensen van je (potentiële) klant.
De zoekopdrachten zijn de brandende vragen. Goede SEO-teksten bieden de antwoorden.
De kunst is om de vragen van je klanten om te zetten in pakkende webteksten. Geven jouw SEO-teksten de beste antwoorden, dan word je beloond met een mooie positie in de zoekresultaten (ranking). Doe je dat niet, dan ben je niet zo relevant (volgens Google dan).
SEO-tekstschrijver zoekt naar kansen
Tijdens het zoekwoordenonderzoek zoek ik vooral naar long tail zoekwoorden. Want natuurlijk wil jij graag weten wat mensen precies ‘googelen’ als ze op zoek zijn naar jouw product of dienst. Deze zoektermen verwerk ik op de juiste manier in jouw SEO-teksten.
Zoekwoordenonderzoek geeft je duidelijkheid over je markt en laat zoekvolumes en zoekintenties zien. Maar … het resultaat wijkt vaak af van wat jij denkt (dat mensen zoeken).
Een goede seo-tekstschrijver weet wat je doelgroep zoekt
Wat ‘googelen’ jouw klanten? Weet jij wat ze precies doen met die magische witte balk?
Voorbeeld:
Verkoop je tuingereedschap en denk je dat er gezocht met het zoekwoord: ‘tuingereedschap?’ Vast wel.
Maar wat denk je van ‘snoeischaar’, ‘veilige snoeischaar’ of ‘snoeischaar buxus.’ Het zou zomaar kunnen.
Een zoekwoordenonderzoek laat het zien en voorkomt dat je optimaliseert op de verkeerde zoektermen of dat je zoekwoorden gebruikt die de concurrentie ook gebruikt (short tail). Want wat heb je eraan als je ergens achter de concurrentie op pagina 10 eindigt?
Long tail zoekwoorden
Vaak is het verstandiger om long tail zoektermen te gebruiken: zoektermen die bestaan uit meerdere woorden. Het zoekvolume is lager maar de concurrentie is ook minder sterk. Zo ben je eerder zichtbaar in de zoekresultaten.
Een vindbare website is SEO-proof
Als SEO-tekstschrijver maak ik je teksten SEO-proof (SEO-optimalisatie), zodat Google je webpagina’s goed kan vinden (indexeren). Ik verwerk de zoektermen uit het zoekwoordenonderzoek volgens de SEO-richtlijnen in je teksten en plaats je content ook technisch op de juiste manier in je website.
Ook voor techniek en onderhoud van WordPress websites kun je bij mij terecht (onder andere CSS/PHP, Google Search Console, Google Analytics). Dat komt goed van pas omdat ook de techniek van je website goed in elkaar moet zitten om een goede positie bij Google te verwerven.
Als SEO-tekstschrijver en WordPress specialist vind je bij mij alle kennis onder één dak. Zo heb je altijd een toegewijde contactpersoon.
Vragen? Bel of mail gerust.