Meer klanten in je pocket

Bij je prospect aan tafel

Kwalitatieve bezoekafspraken maken

 

Denk je ook wel eens?

  • Hoe maak ik kwalitatieve bezoekafspraken bij potentiële klanten?
  • Liever koffie bij bestaande klanten
  • Bellen heeft geen zin

Dan ben je niet de enige! Véél accountmanagers vinden leadgeneratie vervelend. Ze verzinnen creatieve escapes om niet te bellen. In ieder geval niet naar nieuwe leads.

Geen tijd, geen zin, 'mañana,' in vergadering ... herkenbaar?

Gebruik je CRM

 

Kwalitatieve bezoekafspraken maken is nog steeds waanzinnig effectief in de zakelijke markt. Goed gevulde verkoopagenda's en een up-to-date CRM (Customer Relationship Management). Alle klantinformatie hapklaar aangeleverd! Zou dat niet fijn zijn?

Voorbeeld: opvolging van leads na de beurs.

Je komt van een beurs en hebt veel potentiële klanten gesproken op de stand. Mensen die interesse hebben in jouw product of dienst. Je hebt hun visitekaartje maar belt niet na. Zonde! Als jij geen afspraak maakt dan belt de concurrent!

Leadgeneratie is een kwestie van oprechte interesse tonen in je prospect. Volg je marketingcampagnes op en leer je prospect steeds een beetje beter kennen.

Hoe meer je weet, hoe beter je gesprekken. Stel vragen en noteer wat je hoort. Registratie van klantinformatie is enorm belangrijk. Leg alles over de klant vast in je CRM. Het geeft je houvast en een geheugensteuntje voor de volgende 'call.' Je zult zien dat het steeds beter gaat. Misschien krijg je er zelfs lol in.

Je goudmijn aan klantinformatie is natuurlijk ook geschikt voor je e-mailmarketing. Want hoe gerichter jouw aanbieding, hoe meer interesse.

Leadgeneratie verschilt van 'zomaar wat bellen.' Het vereist uiterste concentratie, een ijzersterk doorzettingsvermogen, een goede telefoonstem en behoorlijk veel tijd.

Bel jij niet, dan belt de concurrent. Tijd voor actie!

7 tips voor effectieve bezoekafspraken

Leadgeneratie uitbesteden

Maak telefonisch afspraken of besteed dit uit. De telefoon (mits goed en professioneel gebruikt), is nog steeds een van de meest krachtige en persoonlijke communicatiemiddelen. Altijd binnen handbereik! Jij laat toch ook geen omzet liggen?

Ik maak waardevolle bezoekafspraken voor verkopers die liever iets anders doen dan bellen.

Je kunt mij inzetten voor:

  • B2B leadgeneratie
  • Opvolging van (e-mail) marketingcampagnes
  • Opvolging van leads na een beurs of evenement
  • Verrijking database/CRM
  • De juiste propositie

 

kwalitatieve bezoekafspraken

%22Door al het social-media geweld, vergeten we de klant te bellen%22

Stapel visitekaartjes?

Die laat je toch niet liggen? Veel bedrijven wel. Echt!

Aan tafel bij je prospect

Bezoekafspraken maken bij potentiële klanten? Bel voor een kennismaking of verstuur het contactformulier. Ik reageer snel!

Bel: 06 442 554 73 

karin@content-web.nl

“Leadgeneratie betreft alle activiteiten die gericht zijn op het in contact te komen met potentiële klanten. In de zakelijke markt is dit vaak een specifieke sales-activiteit." (https://nl.wikipedia.org/wiki/Leadgeneratie)

Share This