Tip 1

Kwalificeer je leads

Weet wie je doelgroep is. Zomaar wat bellen heeft geen zin. Een goede leadlijst wel.

Tip 2

Achterhaal de juiste contactpersoon (via pre-calling)

Wie moet je eigenlijk hebben? Met een beetje vooronderzoek weet je precies wie de communicatiemanager of de wagenparkbeheerder is.

Tip 3

Noteer alle waardevolle informatie over je lead in je CRM (customer relationship management)

Van alles wat je hoort blijft maar een stukje hangen. Registreer daarom precies wat je contactpersoon vertelt. Bij de volgende call kun je inhaken, teruggrijpen of ideeën opperen. Zo leidt alles wat je doet tot een natuurlijk gesprek, van mens tot mens. Lees geen onpersoonlijk belscript voor. Je contactpersoon hoort dat. Leg klantinformatie vast in je CRM (content management systeem).

Tip 4

Bellen en doorzetten

Geef niet op! Negen van de tien keer leidt je telefoontje niet tot een afspraak. Je huiswerk doen en oprechte interesse tonen werkt.

Tip 5

Geen afspraak? Geen nood. Bel opnieuw en vind haakjes om het gesprek aan op te hangen, zie je CRM.

Tip 6

Praat niet over jezelf maar verplaats je in de prospect

Dit is waar veel verkopers de fout ingaan. Ze gaan in op de inhoud, vertellen alles over hun product terwijl hun prospect al lang slaapt.

Tip 7

Focus op de afspraak niet op je product

Share This

Share This

Share this post with your friends!